Laboratoria Przyszłości w Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii w Jeleniej Górze

Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii w Jeleniej Górze realizuje program Laboratoria Przyszłości. W ramach programu uzyskano wsparcie finansowe w kwocie 30 000 zł i zakupiono różnorodny sprzęt służący dzieciom w rozwijaniu swoich zainteresowań. 

#LaboratoriaPrzyszłości 
#LaboratoriaPrzyszlości
 

Założenia programu - Laboratoria Przyszłości

Celem programu jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań.

Celem jest również budowanie wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka). W ramach Laboratoriów Przyszłości uczniowie będą mogli uczyć się poprzez eksperymentowanie i zdobywać w ten sposób praktyczne umiejętności. 

W Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii w Jeleniej Górze w ramach programu zakupiono:

- Drukarka 3d
- Zestaw filamentów do drukarki 3d
- Pięcioletni pakiet wsparcia szkoły w oprogramowanie drukarki 3d
- Zestaw edukacyjny z mikrokontrolerami UNO 
- Stacja lutownicza 
- Statyw do aparatu i kamery
- Zestaw oświetleniowy do aparatu
- Mikroport (audio)
- Mikrofon kierunkowy do aparatu i kamery
- Gimbal do aparatu i kamery
- Aparat fotograficzny z kamerą
- Zestaw Laptop z akcesoriami
- Teleskop 70MM
- Robot programistyczny EDU
- Zestawy klocków Lego - wersje do samodzielnego składania, wersje z modułami i czujnikami - pakiet rozszerzony.

Wyżej wymieniony sprzęt zakupiony w kwocie 30 000 zł pozwoli wychowankom i uczniom Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii w Jeleniej Górze rozwijać swoje zainteresowania.  W ramach zajęć edukacyjnych w szkole podstawowej oraz w ramach koła komputerowego w internacie wychowankowie mogą rozwijać swoje zainteresowania związane z programowaniem (Robota) oraz modelowaniem i drukiem 3d. Zajęcia z klockami Lego pozwolą wychowankom np. ćwiczyć koncentrację uwagi, motorykę małą oraz wyobraźnię. 
Laboratoria Przyszłości mają na celu angażowanie nauczycieli różnych przedmiotów do współpracy w celu wykorzystywania np. wydrukowanych modeli 3d na swoich zajęciach, tj. chemia, geografia, matematyka, J. polski, itp.